Teisingumo ministerija formuoja valstybės politiką vartotojų apsaugos srityje ir organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoti jos įgyvendinimą.
Teisingumo ministerija formuoja valstybės politiką vartotojų apsaugos srityje ir organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoti jos įgyvendinimą.
Vartojimo ginčų neteisminis sprendimas (taip pat vadinama alternatyviu ginčų sprendimu) yra ginčų, kilusių dėl vartotojų ir pardavėjų ar paslaugų teikėjų sudarytų sutarčių vykdymo, sprendimas ne teisme. Visuotinai pripažįstama, kad vartojimo ginčų neteisminis sprendimas sudaro sąlygas išspręsti vartotojų ir verslo subjektų (pardavėjų, paslaugų teikėjų) ginčus paprasčiau, greičiau ir pigiau nei teisme.
Vartojimo ginčų neteisminio sprendimo tvarką ir subjektus nustato Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymas. Vartojimo ginčų sprendimas vartotojams yra nemokamas. Svarbu pažymėti, kad vartotojas, prieš kreipiantis dėl vartojimo ginčo sprendimo, pirmiausia privalo raštu kreiptis į pardavėją ar paslaugų teikėją ir nurodyti savo reikalavimus.
Pagal šį įstatymą vartojimo ginčus ne teismo tvarka sprendžia šios institucijos:
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba
Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija
Valstybinė energetikos inspekcija prie Energetikos ministerijos
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba
Lietuvos advokatūros advokatų taryba ar jos sudarytas organas
Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas
Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymas
Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymas
Lietuvos Respublikos mokėjimų įstatymas
Lietuvos Respublikos produktų saugos įstatymas
Lietuvos Respublikos reklamos įstatymas
Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymas
Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymas
Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatymas
Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymas
Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymas
Lietuvos Respublikos maisto įstatymas
Lietuvos Respublikos genetiškai modifikuotų organizmų įstatymas
Lietuvos Respublikos turizmo įstatymas
Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymas
Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymas
Lietuvos Respublikos draudimo įstatymas
Institucija: Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba
Vartotojų teisių apsaugos taryba yra kolegiali patariamoji institucija, sudaroma siekiant užtikrinti Teisingumo ministerijai pavestų funkcijų vartotojų teisių apsaugos srityje įgyvendinimą.
Vartotojų teisių apsaugos tarybos funkcijos:
1. teikia pasiūlymus Teisingumo ministerijai, Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai ir kitoms vartotojų teisių apsaugą užtikrinančioms institucijoms dėl vartotojų teisių apsaugos politikos įgyvendinimo ir tobulinimo;
2. analizuoja vartotojų teisių apsaugą užtikrinančių institucijų informaciją apie jų veiklą ir teikia pasiūlymus dėl jų veiklos;
3. teikia pasiūlymus dėl vartotojų teisių apsaugą reguliuojančių teisės aktų priėmimo ir keitimo;
4. teikia pasiūlymus dėl vartotojų teisių apsaugos organizavimo;
5. teikia pasiūlymus dėl vartotojų teisių apsaugos perspektyvų ir jos prioritetų nustatymo;
6. teikia pasiūlymus dėl priemonių, būtinų Valstybinei vartotojų teisių apsaugos strategijai įgyvendinti.
Vartotojų teisių apsaugos tarybos sudėtis
Posėdžiai:
2018 m.
Lapkričio 15 d. posėdis
DARBOTVARKĖ:
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos 2015-2018 m. strategijos 2018 m. įgyvendinimo pristatymas.
Svarstyti klausimai
1.Vartotojų asociacijų programų (projektų), kurioms buvo skirta finansinė parama 2018 m. įgyvendinimo tarpinių rezultatų pristatymas.
NUTARTA: vartotojų asociacijos programų (projektų), kurioms buvo skirta finansinė parama 2018 m. galutinius rezultatus pristatyti kitame posėdyje.
2. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos plėtros programos (7-9 m.) rengimas ir pasiūlymų pateikimas. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos 2015-2018 m. strategijos 2018 m. įgyvendinimo pristatymas.
NUTARTA: iki 2018 m. lapkričio 30 d. Vartotojų teisių apsaugos tarybos nariams pateikti Teisingumo ministerijai pasiūlymus dėl Valstybinės vartotojų apsaugos plėtros programos tikslų, uždavinių, vertinimo kriterijų.
3. Pasiūlymų dėl vartotojų teisių apsaugos priemonių programų prioritetinių krypčių 2019 m. aptarimas.
NUTARTA:
Prioritetine vartotojų teisių apsaugos priemonių programų kryptimi 2019 m. laikyti vartotojų asociacijų vaidmens didinimą ginant vartotojų interesus.