E. Dobrovolska: Teisingumo ministerija bendradarbiauja su Valstybės kontrole
Data
2021 02 18
Įvertinimas

Teisingumo ministrė Evelina Dobrovolska susitikime su valstybės kontrolieriumi Mindaugu Macijausku pasikeitė nuomonėmis, kaip tobulinti įstatymų leidybą ir Valstybės kontrolės rekomendacijas teisėkūros, teismų sistemos, bausmių vykdymo politikos, įkalinimo įstaigų modernizavimo, vartotojų teisių apsaugos užtikrinimo procesuose.
Teisingumo ministerija rūpinasi nacionalinės teisės sistemos plėtra ir aktyviai dalyvauja vykdant priemones, kurios įgyvendins Vyriausybės programos nuostatas dėl teisėkūros apimčių mažinimo, teisės aktų kokybės didinimo ir teisėkūros proceso atvirumo.
Teisingumo ministerija yra Vyriausybės įgaliota institucija ex post poveikio vertinimo koordinavimui. Artimiausiu metu bus parengtos rekomendacijos institucijoms ir teikiama metodinė pagalba, organizuojami mokymai, kad būtų formuojama geroji praktika dėl teisėkūros proceso atvirumo, skaidrumo ir kuo platesnio visuomenės įtraukimo, o tai reiškia – kokybiškesnę, poveikio vertinimu grįstą teisėkūrą.
„Teisingumo ministerija bendradarbiauja su Valstybės kontrole. Vyriausybės programoje taip pat numatyta, kad teisėkūros procesas būtų trumpesnis, viešesnis ir kokybiškesnis, – pažymėjo ministrė E. Dobrovolska. – Esame tobulėjimo kelyje ir matome, kad būtini pokyčiai, grįsti efektyvia teisinio reguliavimo stebėsena ir poveikio vertinimu, tam diegiame įrankius ir siekiame įgyvendinti rekomendacijas“.
Siekdama sudaryti sąlygas efektyviai teismų veiklai, Teisingumo ministerija parengė teisės aktus, kuriais siūloma notarams perduoti dalį apylinkių teismų sprendžiamų klausimų, kurie nėra susiję su teisinio ginčo sprendimu. Pavyzdžiui, santuokos nutraukimą ir gyvenimo skyrium sutuoktinių bendru sutikimu patvirtinimą, kai sutuoktiniai neturi nepilnamečių vaikų, teismo leidimus keisti vedybų sutartį, taip pat teismo leidimus nekilnojamojo daikto, kuris yra šeimos turtas, sandoriams sudaryti. Tai leistų efektyviau paskirstyti apylinkių ir apygardų teismams tenkantį darbo krūvį, sukurti prielaidas greitesniam, efektyvesniam ginčų sprendimui teismuose. Sprendžiant šį klausimą, verta plačiau išnaudoti ir nuotolinio teismo proceso galimybes, kurios leistų spręsti teismų darbo krūvio netolygumus ir neapsunkintų asmens teisės kreiptis į teismą įgyvendinimo.
Taip pat numatoma peržiūrėti teismų funkcijas, nesusijusias su ginčų sprendimu, įvertinti ikiteisminio ginčų nagrinėjimo nepriklausomose kolegialiose institucijose plėtros galimybes, taip pat teisines ir praktines šių funkcijų perdavimo kitiems valstybės subjektams galimybes.
E. Dobrovolskos teigimu, tarp svarbiausių prioritetų numatomas ir įkalintų asmenų skaičiaus mažinimas. Bus tobulinamas teisinis reguliavimas, diegiami modernūs veiklos metodai probacijos sistemoje, didinamas nuteistųjų resocializacijos proceso rezultatyvumas. Visoje bausmių vykdymo sistemoje bus taikomas vieningas dinaminės priežiūros modelis ir kiti veiksmingi intervenciniai instrumentai, kurie leis mažinti nusikalstamo elgesio riziką. Taip pat bus didinamas psichologų ir socialinių darbuotojų skaičius, plečiamos atviro tipo pataisos įstaigos – pusiaukelės namai ir atvirųjų kolonijų tinklas.
Siekiant įgyvendinti Valstybės kontrolės rekomendacijas, jau priimti teisės aktai Vartotojų teisių apsaugos srityje: nustatyti Vartotojų teisių apsaugos tarybos nuostatų pakeitimai, patvirtintas Veiklos vartotojų teisių apsaugos srityje koordinavimo tvarkos aprašas, papildytas Veiklos vartotojų teisių apsaugos srityje koordinavimo tvarkos aprašas, reglamentuojant vartotojų švietimo organizavimą ir koordinavimą.