Teisingumo ministerija formuoja valstybės politiką vartotojų apsaugos srityje ir organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoti jos įgyvendinimą.
Teisingumo ministerija formuoja valstybės politiką vartotojų apsaugos srityje ir organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoti jos įgyvendinimą.
Vartojimo ginčų neteisminis sprendimas (taip pat vadinama alternatyviu ginčų sprendimu) yra ginčų, kilusių dėl vartotojų ir pardavėjų ar paslaugų teikėjų sudarytų sutarčių vykdymo, sprendimas ne teisme. Visuotinai pripažįstama, kad vartojimo ginčų neteisminis sprendimas sudaro sąlygas išspręsti vartotojų ir verslo subjektų (pardavėjų, paslaugų teikėjų) ginčus paprasčiau, greičiau ir pigiau nei teisme.
Vartojimo ginčų neteisminio sprendimo tvarką ir subjektus nustato Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymas. Vartojimo ginčų sprendimas vartotojams yra nemokamas. Svarbu pažymėti, kad vartotojas, prieš kreipiantis dėl vartojimo ginčo sprendimo, pirmiausia privalo raštu kreiptis į pardavėją ar paslaugų teikėją ir nurodyti savo reikalavimus.
Pagal šį įstatymą vartojimo ginčus ne teismo tvarka sprendžia šios institucijos:
Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje vartojimo ginčas gali būti sprendžiamas vartojimo ginčų komisijoje, jeigu ginčo suma yra ne mažesnė negu 200 eurų ir ginčas nagrinėjamas žodinės procedūros tvarka.
Vartojimo ginčų komisiją sudaro trys nariai:
Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas
Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymas
Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymas
Lietuvos Respublikos produktų saugos įstatymas
Lietuvos Respublikos reklamos įstatymas
Lietuvos Respublikos turizmo įstatymas
Institucija: Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba
Vartotojų teisių apsaugos taryba yra kolegiali patariamoji institucija, sudaroma siekiant užtikrinti Teisingumo ministerijai pavestų funkcijų vartotojų teisių apsaugos srityje įgyvendinimą.
Vartotojų teisių apsaugos tarybos funkcijos:
1. teikia pasiūlymus Teisingumo ministerijai, Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai ir kitoms vartotojų teisių apsaugą užtikrinančioms institucijoms dėl vartotojų teisių apsaugos politikos įgyvendinimo ir tobulinimo;
2. analizuoja vartotojų teisių apsaugą užtikrinančių institucijų informaciją apie jų veiklą ir teikia pasiūlymus dėl jų veiklos;
3. teikia pasiūlymus dėl vartotojų teisių apsaugą reguliuojančių teisės aktų priėmimo ir keitimo;
4. teikia pasiūlymus dėl vartotojų teisių apsaugos organizavimo;
5. teikia pasiūlymus dėl vartotojų teisių apsaugos perspektyvų ir jos prioritetų nustatymo;
6. teikia pasiūlymus dėl priemonių, būtinų Valstybinei vartotojų teisių apsaugos strategijai įgyvendinti.
Vartotojų teisių apsaugos tarybos sudėtis
Posėdžiai:
2020 m. spalio 2 d. Vartotojų teisių apsaugos tarybos posėdžio protokolas
2020 m. liepos 17 d. Vartotojų teisių apsaugos tarybos posėdžio protokolas
2020 m. vasario 17 d. Vartotojų teisių apsaugos tarybos posėdžio protokolas
2019 m. spalio 29 d. Vartotojų teisių apsaugos tarybos posėdžio protokolas
2019 m. rugsėjo 27 d. Vartotojų teisių apsaugos tarybos posėdžio protokolas
2019 m. balandžio 11 d. Vartotojų teisių apsaugos tarybos posėdžio protokolas
2018 m. lapkričio 15 d. Vartotojų teisių apsaugos tarybos posėdžio protokolas
2018 m. liepos 10 d. Vartotojų teisių apsaugos tarybos posėdžio protokolas
2018 m. vasario 8 d. Vartotojų teisių apsaugos tarybos posėdžio protokolas
2017 m. lapkričio 13 d. Vartotojų teisių apsaugos tarybos posėdžio protokolas
2017 m. kovo 23 d. Vartotojų teisių apsaugos tarybos posėdžio protokolas