Teisingumo ministerija formuoja valstybės politiką vartotojų apsaugos srityje ir organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoti jos įgyvendinimą.
JŪSŲ ASMENS DUOMENŲ VALDYMAS
Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.
Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis Privatumo politika
Teisingumo ministerija formuoja valstybės politiką vartotojų apsaugos srityje ir organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoti jos įgyvendinimą.
Kviečiame pirkti ukrainietiškas prekes, kurių pirmieji trys brūkšninio kodo skaičiai – 482. Šių prekių sąršą rasite čia.
Vartojimo ginčų neteisminis sprendimas
Vartojimo ginčų neteisminis sprendimas (taip pat vadinama alternatyviu ginčų sprendimu) yra ginčų, kilusių dėl vartotojų ir pardavėjų ar paslaugų teikėjų sudarytų sutarčių vykdymo, sprendimas ne teisme. Visuotinai pripažįstama, kad vartojimo ginčų neteisminis sprendimas sudaro sąlygas išspręsti vartotojų ir verslo subjektų (pardavėjų, paslaugų teikėjų) ginčus paprasčiau, greičiau ir pigiau nei teisme.
Vartojimo ginčų neteisminio sprendimo tvarką ir subjektus nustato Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymas. Vartojimo ginčų sprendimas vartotojams yra nemokamas. Svarbu pažymėti, kad vartotojas, prieš kreipiantis dėl vartojimo ginčo sprendimo, pirmiausia privalo raštu kreiptis į pardavėją ar paslaugų teikėją ir nurodyti savo reikalavimus.
Pagal šį įstatymą vartojimo ginčus ne teismo tvarka sprendžia šios institucijos:
Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai priskirtiems ginčams nagrinėti sudaromos nuolatinės vartojimo ginčų komisijos. Vartojimo ginčų komisijos nagrinėja vartojimo ginčus atskirose vartojimo prekių ir paslaugų srityse arba Lietuvos Respublikos teritorijos administraciniuose vienetuose. Vartojimo ginčų komisijų sudarymo ir darbo tvarka, jų nagrinėjami vartojimo ginčai nustatomi vartojimo ginčų komisijų nuostatuose.
Vartojimo ginčų komisiją sudaro trys nariai:
Teisingumo ministerijos veiklą vartotojų teisių apsaugos srityje reglamentuojančių teisės aktų sąrašas
Institucija: Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba
Vartotojų teisių apsaugos taryba yra kolegiali patariamoji institucija, sudaroma siekiant užtikrinti Teisingumo ministerijai pavestų funkcijų vartotojų teisių apsaugos srityje įgyvendinimą.
Vartotojų teisių apsaugos tarybos funkcijos:
Vartotojų teisių apsaugos tarybos sudėtis
Posėdžiai:
2022 m. lapkričio 10 d. Vartotojų teisių apsaugos tarybos posėdžio protokolas
2021 m. spalio 25 d. Vartotojų teisių apsaugos tarybos posėdžio protokolas
2021 m. gegužės 28 d. Vartotojų teisių apsaugos tarybos posėdžio protokolas
2021 m. vasario 5 d. Vartotojų teisių apsaugos tarybos posėdžio protokolas
2020 m. spalio 2 d. Vartotojų teisių apsaugos tarybos posėdžio protokolas
2020 m. liepos 17 d. Vartotojų teisių apsaugos tarybos posėdžio protokolas
2020 m. vasario 17 d. Vartotojų teisių apsaugos tarybos posėdžio protokolas
2019 m. spalio 29 d. Vartotojų teisių apsaugos tarybos posėdžio protokolas
2019 m. rugsėjo 27 d. Vartotojų teisių apsaugos tarybos posėdžio protokolas
2019 m. balandžio 11 d. Vartotojų teisių apsaugos tarybos posėdžio protokolas
2018 m. lapkričio 15 d. Vartotojų teisių apsaugos tarybos posėdžio protokolas
2018 m. liepos 10 d. Vartotojų teisių apsaugos tarybos posėdžio protokolas
2018 m. vasario 8 d. Vartotojų teisių apsaugos tarybos posėdžio protokolas
2017 m. lapkričio 13 d. Vartotojų teisių apsaugos tarybos posėdžio protokolas
2017 m. kovo 23 d. Vartotojų teisių apsaugos tarybos posėdžio protokolas